Na co si dát při výběru virtuální kanceláře pozor?
Na trhu virtuálních kanceláří působí mnoho firem. Některé nabízejí zcela profesionální služby a dávají si pozor, aby za své klienty splnily všechny povinnosti, jiné jen nabízejí „pronájem“ adresy.
Na co si tedy především dávat pozor?
Žádný P.O. BOX!
Řada firem, které se zabývají poskytováním virtuálních kanceláří, nabízí pouze korespondenční adresu. V situaci, kdy řada podnikatelů využívá virtuální kancelář zároveň jako sídlo své firmy, může takový provozovatel vaší společnosti značně uškodit. Pokud tedy plánujete virtuální kancelář využívat u své firmy jako sídlo, které máte zapsané v obchodním rejstříku, zjistěte si, jestli je firma schopna minimálně zabezpečit přijímání písemností a styk s veřejností. Existence recepce a úroveň vystupování recepčních mnohé napoví.
Garance přebírání písemností
Podle §31 odst. 16 Živnostenského zákona musí podnikatel zajistit v sídle své společnosti přebírání písemností zasílaných na adresu společnosti. Provozovatel business centra vám musí zaručit řádné přebírání poštovních zásilek a schopnost okamžitě avizovat přijetí zásilky. Trvejte na důkladném seznámení s tím, jak tuto činnost pro vás zabezpečí.
Garance kontaktu s veřejností a úřady
Podle §31 odst. 2 a 3 Živnostenského zákona musí podnikatel ve svém sídle zajistit kontakt společnosti s veřejností a státními orgány. Jako uživatel virtuální kanceláře máte mít dokonalý přehled o všech návštěvách. Zjistěte si, jakým způsobem provozovatel při těchto návštěvách postupuje, jak tyto návštěvy eviduje, jak a kdy vám dá vědět, že vůbec nějaká návštěva proběhla.
Garance kontinuity služeb
Podle §31 odst. 2 Živnostenského zákona musí provozovatel virtuální kanceláře prokázat vlastnické či jiné užívací právo k prostorám, v nichž je umístěno sídlo společnosti. Provozovatel business centra vám musí garantovat, že v průběhu trvání smlouvy nedojde ke změně vlastnických práv k prostorám, ve kterých je umístěno sídlo vaší společnosti.